Sunday 30 June 2013

Noah's 127th egg (flow tv) / Noahs 127nde æg (flow tv)

they scream

                     every now and then my TV offers
                     to turn itself off. It gives me 60 seconds
                     to make a decision. 60 seconds! it has
                     taken 50 years to even build up the resolve
                     to face that choice is a part of life.

                     I prefer flowing along like a leaf on the wind.

as they return

                     I have to press a button to cancel the
                     automatic shut-down, and even if there's
                     nothing really worth watching I usually press it
                     and it keeps on showing me whatever
                     it shows me. This is going with the flow, I think,
                     and remind myself that the new word for
                     old-fashioned broadcasting is flow TV.

the swallows

                     Western gale
                     I change a paper hat
                     to a boat


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤||¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


de skriger

                    fra tid til anden tilbyder mit tv mig
                    at slukke for sig selv. Det giver mig
                    60 sekunder at træffe en beslutning i.
                    60 sekunder! Det har taget mig 50 år
                    at opbygge modet til at at erkende, at
                    valg er en del af livet.

                    Jeg foretrækker at flyde med som et
                    blad for vinden.

når de vender
tilbage

                    Jeg skal trykke på en knap for at afbryde
                    den automatiske nedlukning, og selvom der
                    ikke er noget, der er værd at se på plejer jeg,
                    at trykke på den, og det fortsætter med at
                    vise mig, hvad det nu viser mig. Det her er
                    at flyde med strømmen, tænker jeg og minder
                    mig selv om, at det nye ord for gammeldags
                    tv er flow tv.

svalerne

                    kuling fra vest
                    jeg laver en papirhat
                    om til en båd

No comments:

Post a Comment