Wednesday 2 November 2011

bird and house / fugl og hus - some sort o' haibun



As the Earth turns - and I'm told it does - a feeble light crawls over the roof of the inn. Still haven't wept a slink … slept a wink and it's getting tiresome, I hope. I notice a magpie on that roof and decide that it's from there the house beneath it came. Why not? Like some sort of egg that'll hatch Christmas and Bingo parties, lame C&W parties with pale quaint Danes doing line dance. Not quite satisfied with the order of things ”in the World” (said in grimacing way with that expression 54 years old adolescent present when they forget they're … 54).

I decide that the bird came before the house.



November mist the chair is as solid as usual


..*..


Idet Jorden drejer - nogen har sagt, at den gør det – kryber et spinkelt lys over kroens tag. Har endnu ikke løjet et uk … lukket et øje, og det er ved at være ret trættende, håber jeg. Jeg får øje på en skade på taget og og beslutter mig for, at det er derfra, huset under den kom. Hvorfor ikke? Som en slags æg, der snart skal klækkes til julefrokoster og Bingofester, smagløse C&W fester med blege kejtede danskere, der danser line dance. Jeg er ikke helt tilfreds med den rækkefølge, der gælder ”i Verden” (sagt med et vrængende udtryk, som passer sig til en 54-årig pubertær, når de glemmer, at de er … 54)

Jeg bestemmer mig for, at fuglen kom før huset.



novembertåge stolen er af fast stof som sædvanlig

No comments:

Post a Comment